علم غیب سیدالشهدا علیه السلام به حوادث و وقایع پیرامون خویش + و شدت محبت
حضرت به شیعیان خود برای دفع اشرار و بلاها و آفات از ایشان:
پیروی
کردن از دستورات، امر و نهی، سنت و دین حضرت حجت عج به نفع خود ما، و
فراموش کردن اوامر او سبب حیرت، ضرر به جسم، آسیب به روح، نقص اموال و
متعلقات خود ماست:
هارون بن خارجه میگوید:
امام صادق علیه السلام فرمودند:
یک روز امام حسین علیه السلام به غلامان و موالیان خود فرمودند:
در
این روزی که قصد داشتید از منزل به دنبال کارهای خود بروید خارج نشوید
بلکه روز پنجنشبه بروید، چون به علم غیب از حوادث و وقایع آگاهم، و میدانم
که عده ای نقشه قتل شما را دارند و به شما حمله خواهند کرد، و اموال شما را
به غارت خواهند برد، و شما را به قتل خواهند رسانید!
اما آنها به سخن حضرت گوش ندادند و در همان روز بیرون رفتند پس همگی کشته شدند، و اموالشان غارت شد.
پس
در همان ساعت والی مدینه به محضر امام حسین علیه السلام وارد شد، و عرض
کرد: به من خبر رسیده است که غلامان و موالیان شما کشته شدند،
و ان شا الله خداوند در این مصیبت به شما پاداش زیاد عطا کند.
سپس حضرت فرمود:
من میدانم چه کسانی آنها را به قتل رسانده است پس اگر به تو خبر دهم آنها را مجازات میکنی؟!
والی گفت: آری، اما آیا شما آنها را میشناسید
حضرت فرمودند: آری،
آنها را میشناسم همنانطور آنکه تو را میشناسم، و این غلام تو که همراه توست یکی از قاتلان است
پس آن غلام گفت: ای پسر رسول خدا،
آنها را چگونه شناختی، و از کجا میدانی من یکی از آنها هستم
حضرت فرمود: اگر به تو بگویم تصدیق میکنی؟
گفت: آری به خدا قسم میکنم
سپس حضرت فرمود:
با
فلانی و فلانی از قصر العماره خارج شدی، سپس حضرت نام تک تک آنها را
بردند، و سپس فرمودند: و چهار نفر از محبین والی نیز با تو بودند، و بقیه
نیز از اهل حبشه - یعنی از قبیله آل عمر و عایشه بودند - که ساکن مدینه
هستند، و اینگونه که توصیف میکنم آنها را به قتل رساندید
پس والی ترسید، و به همراه غلام خود گفت:
به پروردگار قبر محمد و منبر او قسم میخورم که اگر راست نگوی تو را با شلاق سیاه میکنم!
پس آن غلام گفت: به خدا قسم، حسین درست میگوید، و او انگار با ما بوده است!
پس والی همه آنها را جمع کرد و همگی اقرار کردند پس دستور داد که گردن همه زده شود!
منابع:
دلائل الامامة - محمد بن جریر الطبری ( الشیعی) - الصفحة ١٨٦.
الخرائج والجرائح - قطب الدین الراوندی - ج ١ - الصفحة ٢٤٧.
مدینة المعاجز - السید هاشم البحرانی - ج ٣ - الصفحة ٤٥٦
العوالم ، الإمام الحسین (ع) - الشیخ عبد الله البحرانی - الصفحة ٥٦
بحار الأنوار - العلامة المجلسی - ج ٤٤ - الصفحة ١٨٢
+++
اندکی صبر فرج نزدیک است...
امام حسین علیه السلام:
" اما ان الصابر فى غیبته على الاذى و التکذیب، بمنزله المجاهد بالسیف بین یدى رسولالله صلىالله علیه و آله"
به تحقیق که صبر کنندگان در غیبتش بر اذیتها و تکذیبها، مانند مجاهدان با شمشیر در سپاه پیامبر (صلىالله علیه و آله و سلم) هستند.
منبع: اعلام الوری، ص384
/++
"این الطالب بدم المقتول بکربلا"
+++
راز #خلقت انسان از نگاه امام حسین علیه السلام
خداوند در قرآن مجید میفرماید:
«وَما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونَ»
جنّ و انس را نیافریدم، مگر برای آن که #عبادت کنند.
تفسیر نورالثقلین در ذیل آیه شریفه، روایتی را از امام #صادق علیه السلام این گونه آورده است:
قالَ:
خَرَجَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ عَلی أَصْحابِهِ فَقالَ: أَیُّهَا
النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ ذِکْرُهُ، ما خَلَقَ الْعِبادَ إِلاَّ
لِیَعْرِفُوهُ، فَإِذا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ، فَإِذا عَبَدُوُه
اِسْتَغْنَوْا بِعِبادَتِهِ عَنْ عِبادَةِ مَنْ سِواهُ، فَقالَ لَهُ
رَجُلٌ: یَابْنَ رَسوُلِ اللَّهِ بِأَبی أَنْتَ وَاُمّی فَما مَعْرِفَةُ
اللَّهِ؟
قالَ: مَعْرِفَةُ أَهْلِ کُلِّ زَمانٍ إِمامَهُمْ الَّذی تَجِبُ عَلَیْهِمْ طاعَتُهُ
امام صادق علیه السلام فرمودند: امام #حسین علیه السلام بر اصحاب خود وارد شدند و فرمودند:
ای
مردم، خداوند بندگان را نیافریده است مگر برای این که او را #بشناسند؛ تا
آن گاه که او را شناختند، به عبادت او بپردازند؛ در این هنگام بوسیله
#عبادت او، از بندگی غیر او بی نیاز شوند.
شخصی به آن حضرت عرض کرد: ای فرزند پیامبر، پدر و مادرم فدایت باد، مقصود از #معرفت خداوند چیست؟
امام
حسین علیه السلام فرمودند: مقصود از #معرفت خداوند این است که اهل هر
زمانی، امامی را که اطاعت از فرمان او بر آنان #واجب است، بشناسند.
پی نوشت :
1)بحارالانوار: ۲۰۷/۱. 2)بحارالانوار: ۱۴۲/۷۸،
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
با سلام . اعیاد شعبانیه و عید نوروز را به امام زمان صلوات الله علیه و همه شما بزرگوارن تبریک و تهنیت میگم. شعر به مناسبت میلاد امام حسین صلوات الله علیه
اگر پنج نوبت اذانم علی است
اگر خاکم و آسمانم علی استاگر آمدم عشق یادم دهید
اگر خواستم کم ، زیاد دهید