مباهله شیعه با وهابیت و اهل سنت ، مولوی ها ماموستا ها اگر جرات دارید تشریف بیارید.دفع شر جن و همزاد باطل السحر قوی و مجرب

گذاشتن لینک های وب دیگران به معنی تائیدآنها نیست کپی و انتشار مطالب با ذکرمنبع مجاز است و الا شرعاً حرام است( بجزمطالبی که درمورد حقانیت شیعه و گمراهی وهابیت و اهل سنت است )

مباهله شیعه با وهابیت و اهل سنت ، مولوی ها ماموستا ها اگر جرات دارید تشریف بیارید.دفع شر جن و همزاد باطل السحر قوی و مجرب

گذاشتن لینک های وب دیگران به معنی تائیدآنها نیست کپی و انتشار مطالب با ذکرمنبع مجاز است و الا شرعاً حرام است( بجزمطالبی که درمورد حقانیت شیعه و گمراهی وهابیت و اهل سنت است )

مهدی جان ای صاحب و مولای ما راستش‌ را به‌ ما نگفتند.یاحداقل همه راست‌ را به‌ ما نگفتند در مورد روزگار ظهورت!

️...راستش‌ را به‌ ما نگفتند
یا لااقل‌ همه راست‌ را به‌ ما نگفتند!

گفتند: تو که‌ بیایى خون‌ به‌ پا می‌کنى‌، جوى خون‌ به‌ راه‌ مى ‌اندازى‌ و از کُشته‌ پُشته‌ مى ‌سازى و ما را از ظهور تو  ترساندند! درست‌ مثل‌ اینکه‌ حادثه‌اى‌ به‌ شیرینى‌ تولد را کتمان‌ کنند و تنها از درد زادن‌ بگویند.
ما از همان‌ کودکى‌، تو را دوست‌ داشتیم‌. با همه ى فطرتمان‌ به‌ تو عشق‌ مى ‌ورزیدیم‌ و با همه ى وجودمان‌ بى ‌تاب‌ آمدنت‌ بودیم‌.

عشق‌ تو با سرشت‌ ما عجین‌ شده‌ بود و آمدنت‌، طبیعى ‌ترین‌ و شیرین‌ترین‌ نیازمان‌ بود.

اما... اما کسى‌ به‌ ما نگفت‌ که‌ چه‌ گلستانى‌ مى ‌شود جهان‌، وقتى‌ که‌ تو بیایى‌.


همه‌، پیش‌ از آنکه‌ نگاه‌ مهرگستر و دست‌هاى عاطفه‌ تو را توصیف‌ کنند، شمشیر تو را نشانمان‌ دادند.

آرى‌، برای‌ اینکه‌ گل‌ها و نهال‌ها رشد کنند، باید علف‌هاى هرز را وجین‌ کرد و این‌ جز با داسى برنده‌ و سهمگین‌، ممکن‌ نیست‌!
آرى‌، براى اینکه‌ مظلومان‌ تاریخ‌، نفسى‌ به‌ راحتى‌ بکشند، باید پشت‌ و پوزه ى‌ ظالمان‌ و ستمگران‌ را به‌ خاک‌ مالید و نسلشان‌ را از روى زمین‌ برچید.
آرى‌، براى اینکه‌ عدالت‌ بر کرسى بنشیند، هر چه‌ سریر ستم ‌آلوده ى سلطنت‌ را باید واژگون‌ کرد و به‌ دست‌ نابودى‌ سپرد.
و اینها همه‌، همان‌ معجزه‌اى‌ است‌ که‌ تنها از دست‌ تو برمى ‌آید و تنها با دست‌ تو محقق‌ مى ‌شود.

اما مگر نه‌ اینکه‌ اینها همه‌ مقدمه‌ است‌ براى‌ رسیدن‌ به‌ بهشتى که‌ تو بانى‌ آنى‌؟!
آن‌ بهشت‌ را کسى‌ براى‌ ما ترسیم‌ نکرد.
کسى‌ به‌ ما نگفت‌ که‌ آن‌ ساحل‌ امید که‌ در پس‌ این‌ دریاى‌ خون‌ نشسته‌ است‌، چگونه‌ ساحلى است‌؟!

کسى‌ به‌ ما نگفت‌ که‌ وقتى‌ تو بیایى‌:
پرندگان‌ در آشیانه‌هاى‌ خود جشن‌ مى ‌گیرند و ماهیان‌ دریاها شادمان‌ مى ‌شوند و چشمه‌ساران‌ مى ‌جوشند و زمین‌ چندین‌ برابر محصول‌ خویش‌ را عرضه‌ مى ‌کند.

به‌ ما نگفتند که‌ وقتى‌ تو بیایى:
دل‌هاى‌ بندگان‌ را آکنده‌ از عبادت‌ و اطاعت‌ مى ‌کنى‌ و عدالت‌ بر همه‌ جا دامن‌ مى ‌گسترد و خدا به‌ واسطه ى تو دروغ‌ را ریشه ‌کن‌ مى ‌کند و خوى‌ ستمگرى‌ و درندگى‌ را محو مى ‌سازد و طوق‌ ذلت‌ و بردگى را از گردن‌ خلایق‌ برمى ‌دارد!

به‌ ما نگفتند که‌ وقتى‌ تو بیایى:
ساکنان‌ زمین‌ و آسمان‌ به‌ تو عشق‌ مى ‌ورزند، آسمان‌ بارانش‌ را فرو مى ‌فرستد، زمین‌، گیاهان‌ خود را مى ‌رویاند...
و زندگان‌ آرزو مى ‌کنند که‌ کاش‌ مردگانشان‌ زنده‌ بودند و عدل‌ و آرامش‌ حقیقى‌ را مى دیدند و مى دیدند که‌ خداوند چگونه‌ برکاتش‌ را بر اهل‌ زمین‌ فرو مى ‌فرستد.

به‌ ما نگفتند که‌ وقتى‌ تو بیایى‌:
همه ى‌ امت‌ به‌ آغوش‌ تو پناه‌ مى ‌آورند همانند زنبوران‌ عسل‌ به‌ ملکه‌ خویش‌!
و تو عدالت‌ را آنچنان‌ که‌ باید و شاید در پهنه جهان‌ مى ‌گسترى‌
 و خفته‌اى‌ را بیدار نمى ‌کنى‌ و خونى را نمى ‌ریزى‌.

نگفته‌ بودند که‌ وقتى‌ تو بیایى‌:
رفاه‌ و آسایشى‌ مى ‌آید که‌ نظیر آن‌ پیش‌ از این‌، نیامده‌ است‌. مال‌ و ثروت‌ آنچنان‌ وفور مى ‌یابد که‌ هر که‌ نزد تو بیاید فوق‌ تصورش‌، دریافت‌ مى ‌کند.

به‌ ما نگفتند که‌ وقتى‌ تو بیایى‌:
اموال‌ را چون‌ سیل‌، جارى مى کنى‌، و بخشش‌هاى‌ کلان‌ خویش‌ را هرگز شماره‌ نمى کنى‌.

به‌ ما نگفتند که‌ وقتى‌ تو بیایى:
هیچ‌کس‌ فقیر نمى ‌ماند و مردم‌ براى صدقه‌ دادن‌ به‌ دنبال‌ نیازمند مى گردند و پیدا نمى ‌کنند. مال‌ را به‌ هر که‌ عرضه‌ مى ‌کنند، مى ‌گوید: بى ‌نیازم‌.

اى‌ محبوب‌ ازلى‌ و اى معشوق‌ آسمانى‌!
ما بى ‌آنکه‌ مختصات‌ آن‌ بهشت‌ موعود را بدانیم‌ و مدینه‌ فاضله حضور تو را بشناسیم‌ تو را دوست‌ مى ‌داشتیم‌ و به‌ تو عشق‌ مى ‌ورزیدیم‌.

که‌ عشق‌ تو با سرشت‌ها عجین‌ شده‌ بود و آمدنت‌ طبیعى ‌ترین‌ و شیرین ‌ترین‌ نیازمان‌ بود.

ظهور تو بى ‌تردید بزرگترین‌ جشن‌ عالم‌ خواهد بود و عاقبت‌ جهان‌ را ختم‌ به‌ خیر خواهد کرد.

کِلک‌ مَشاطه‌ صٌنعش‌ نکشد نقش‌ مراد

هرکه‌ اقرار بدین‌ حسن‌ خداداد نکرد


مطالب فوق چکید و عصاره روایات است در مورد روزگار ظهور امام زمان صلوات الله علیه. بیائید از امروز عهد کنید برای امام زمان روزی 5  دقیقه  وقت بذارید  و 110 بار بگید اللهم صل علی محمدوآل محمد و عجل الفرجهم  و به حضرت زهرا سلام الله علیها تقدیم کنید تا برای ظهور فرزندشون دعا کنند  . علامه امینی رضوان الله تعالی علیه فرمود بودند که هر که بعدازذکرصلوات عبارت(و عجل الفرجهم ) را بگوید من او را درثواب نوشتن کتاب الغدیر شریک میکنم (حدود 40 سال یابیشتر طول کشید تا هزارن جلد !!! ازکتب شیعه وسنی را مطالعه کرد و انبوهی از اعترافات اهل سنت و استدلالهای عقلی و نقلی شیعه را برای اثبات جانشینی بلافصل امیرالمومنین صلوات الله علیه  و حقانیت شیعه  در کتاب الغدیر جمع کرد!! علامه صاحب مقاماتی بود و اعتقاد شدید به لطف و کرامات امیرالمومنین داشت  گاهی با توسل گاهی با نوشتن نام حضرت  شفای مریض را سریعاً میگرفت !!)
                     


قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام إِنَّ لَنَا دَوْلَةٌ یَجِیءُ اللَّهُ بِهَا إِذَا شَاءَ ثُمَّ قَالَ: مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَکُونَ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ وَلْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَمَحَاسِنَ الْأَخْلَاقِ وَهُوَ مُنْتَظِرٌ فَإِنْ مَاتَ وَقَامَ الْقَائِمُ بَعْدَهُ کَانَ لَهُ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ أَدْرَکَهُ فَجِدُّوا وَانْتَظِرُوا هَنِیئاً لَکُمْ أَیَّتُهَا الْعِصَابَةُ الْمَرْحُومَةُ.

️ امام صادق علیه السلام فرمودند: ما را دولتی است که خداوند ان را خواهد رساند آنگاه که بخواهد. سپس فرمود: هرکس دوست دارد از اصحاب قائم باشد پس صبورانه منتظر باشد و با ورع [دوری از محرمات  وانجام واجبات] و محاسن اخلاق عمل نماید. هرگاه مرگ او رسید و حضرت قائم بعد از او قیام نمود او را پاداشی همچون پاداش کسی است که او را درک نماید. پس سختکوش باشید و منتظر . گوارای شما باد ای گروه رحمت شده.
منبع :الغیبه نعمانی، ص207

+++
اوضاعِ آخر الزمان
نزال بن سمره می‌گوید:
امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام برایِ ما خطبه ای خواند و خداوند را حمد گفته و ستایش کرد، سپس فرمود:
قبل از آن که من از میان شما بروم از من سؤال کنید (این جمله را سه مرتبه تکرار کرد)
در این موقع صعصعة بن صوحان از جای خود بلند شد و گفت:
یا امیرالمؤمنین! دجّال در چه زمانی خروج می‌کند؟
.... حضرت فرمود:

آنچه را می‌گویم به خاطر بسپار! دجّال وقتی ظهور خواهد کرد که مردم نماز را ترک کنند و امانت را ضایع سازند و دروغ گفتن را مباح شمارند و رباخواری کنند و رشوه بگیرند و ساختمان‌ها را محکم سازند و دین را به دنیا بفروشند و سفیهان را به کار بگمارند و با زنان مشورت نمایند (در آن مواردی که خارج از عهده آنهاست) و صله ارحام را قطع کنند و از هوی و هوس‌ها پیروی کنند و خون یکدیگر را ناچیز بشمارند. حلم و بردباری را نشانه و علامت ضعف و ناتوانی بدانند و ستم را افتخار به حساب آورند... ». [1]
منبع:
[1]: ۸۴۸. کنزالعمّال ۱۱: ۱۹۲.
[هزار و یک نکته پیرامون امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف )]



لطفا این مطلب را تا میتونید منتشر کنید در فضای مجازی یا بهش لینک بدید و نام خود را جزء خادمان امام زمان صلوات الله علیه ثبت کنید.انتشار حتی بدون ذکر منبع هم مجاز است  ولی بهتره آدرس  وبلاگ را بگذارید تادیگر مطالب ما را هم بخونند  
mobahele.blogsky.com



راه نجات از مهلکه آخر الزمان، معرفت حجت خداست/ ظهور امام زمان (عج) در گرو باز کردن گره‌های کوچک به دست منتظران است

تنها راه نجات از مهلکه آخر الزمان، شناخت حجت خداست/ ظهور امام زمان (عج) در گرو باز کردن گره‌های کوچک به دست منتظران است

حجت الاسلام محمد امین امامی گفت: تنها راه نجات از این مهلکه، امام‌‌شناسی و شناخت حجت خداست که جز با مجاهدت علمی و عملی ممکن نیست.


به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی سوالات و موضوعات مربوط به دوران غیبت، ظهور، انتظار و به طور کل مباحث مهدویت گویی ملکه‌ ذهن‌ها شده، اما شنیدن پاسخ‌های متفاوت درباره این موضوعات برای یک منتظر حائز اهمیت است، زیرا می‌خواهد نکات تازه و جدیدی را در این راستا به اندوخته‌ خود اضافه کند؛ به همین خاطر در آستانه نیمه شعبان و میلاد ولی عصر امام زمان (عج) و در راستای آگاهی بخشی نسبت به این مسائل، مصاحبه کوتاهی را با کارشناس مسائل دینی حجت الاسلام محمد امین امامی ترتیب داده‌ایم.

تنها راه نجات از مهلکه آخر الزمان، شناخت حجت خداست/ ظهور امام زمان (عج) در گرو باز کردن گره‌های کوچک به دست منتظران است

منتظر واقعی چه کسی است؟

امام راحل انقلاب می‌فرمایند که «منتظران مصلح خود باید «صالح» باشند». یعنی از «اعتقاد» و «عمل درست» برخوردار باشند. یکی از آیات مرتبط با این مطلب، آیه کریمه ۵۴ از سوره مائده است. وقتی به پیغمبر خبر داده شد که امت تو بعد از تو دچار یک اختلاف و تفرقه شدیدی می‌شوند تا جایی که از امیرالمومنین (ع) گرفته تا امام عسکری علیهم السلام، همه جانشینان بعد از تو را تنها خواهند گذاشت، این آیه بشارتی شد بر قلب مبارک پیغمبر که می‌فرماید: «یحبهم و یحبونه اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین یجهدون فی سبیل الله و لایخافون لومه لائم؛ از امت تو هر کس مرتد شود و از دینش برگردد، خداوند کسانی را خواهد آورد که هم آن‌ها خدا را دوست دارند و هم خدا آن‌ها را». در مواجهه با مومنین فروتن و متواضع و در برابر دشمنان خدا محکم و قاطع‌اند. موانع رشد و رسیدن مردم به آزادی و کمال را با انگیزه الهی و تلاش حداکثری از میان بر می‌دارند و در راه دفاع از حق و حقیقت و اجرای عدالت و ترویج فضیلت و ارزش‌ها از سرزنش و متلک هیچ کس باکی ندارند. به شأن نزول این آیه اگر مراجعه بشود، متوجه خواهیم شد که مصداق این آیه چه کسانی هستند.

چه کنیم تا آتش انتظار و امیدمان به ظهور در زمان غیبت سرد نشود؟

شکر خدا در میان آتش نمرودیان، مردم ما در امنیت بالایی هستند و همه ما این امنیت را حس و لمس می‌کنیم؛ اما مردان خدا هیچ وقت احساس امنیت نمی‌کنند. چون به واسطه اعمال ما هر لحظه امکان عقاب وجود دارد. در دعای عهد می‌خوانیم که «ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس؛ این فسادی که در عالم موج می‌زند، دستاورد این جانور دو پا، این انسان مدرن است». بنابراین ما نباید خود را در ساحل امن و آرام ببینیم بلکه باید در دریای مواج و طوفان زده و در میان گرداب‌های وحشی ببینیم که هر لحظه امکان دارد غرق بشویم. وقتی خودمان را در این شرایط دیدیم دائماً منتظر یک غریق نجات هستیم. چشم ما دائماً به یک منجی است تا بیاید و دست ما را بگیرد و از این مهلکه نجات دهد؛ و او فقط  امام زمان ارواحنا فداه است که نمونه کامل یک انسان و صاحب همه کمالات است.

تنها راه نجات از مهلکه آخر الزمان، امام شناسی و شناخت حجت خداست

اگر امام زمان و حجت خدا شناخته نشود، غدیر به سقیفه تبدیل خواهد شد

نسبت به امام زمان (عج) چطور معرفت پیدا کنیم؟

محمد بن عثمان که از نواب اربعه امام عصر علیه السلام است، می‌گوید: «از پدرم شنیدم که می‌گفت در خدمت امام عسکری علیه السلام بودم. از ایشان پرسیدم: آیا این سخن پیامبر خدا که هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است، درست است؟ حضرت فرمودند: بله درست است و هیچ تردیدی در آن نیست و این مثل روز روشن است. بعد عرض کردم: پس از اینکه شما رحلت فرمودید امام بعد از شما کیست؟ امام به نام مبارک حضرت ولی عصر اشاره کردند و فرمودند: او غیبتی طولانی دارد که در آن عده‌ای متحیر و سرگردان و بعضی هلاک و بدبخت و دسته‌ای هم مشکوک و مردد می‌شوند».

این حیرت و سرگردانی، این هلاکت و بدبختی و این شکاکیت و تردید ناشی از طولانی‌‌شدن دوران غیبت و سختی دوران غیبت است. عده‌ای در اصل ولادت شک می‌کنند؛ عده‌ای در طول عمر حضرت شبهه می‌کنند؛ عده‌ای در مساله نیابت و قرائت‌های گوناگون از حکومت و ولایت در دوران غیبت حضرت گرفتار می‌‌شوند. بنابراین شبهات افزایش پیدا می‌‌کند و چونان سم مهلکی اذهان بسیاری را مسموم می‌‌نماید. تنها راه نجات از این مهلکه، امام‌‌شناسی و شناخت حجت خداست که جز با مجاهدت علمی و عملی ممکن نیست. اگر امام زمان (عج) و حجت خدا شناخته نشود، غدیر به سقیفه تبدیل خواهد شد؛ اگر امام زمان (عج) و حجت خدا شناخته نشود، صلح با معاویه بر او تحمیل خواهد شد؛ اگر امام زمان (عج) و حجت خدا شناخته نشود، حسین بن علی بر مسلخ نیزه‌‌ها خواهد نشست؛ اگر امام زمان (عج) و حجت خدا شناخته نشود، جام زهر بر او نوشانده خواهد شد؛ اگر امام زمان (عج) و حجت خدا شناخته نشود، جامعه انسانی هیچگاه طعم شیرین عدالت و آزادی را نخواهد چشید.

تنها راه نجات از مهلکه آخر الزمان، امام شناسی و شناخت حجت خداست

ارتقای سطح شناخت و معرفت نسبت به امام زمان انگیزه ما را برای نصرت و یاری‌اش در ظهور بالا خواهد برد

چیکار کنیم تا زمینه ظهور حضرت فراهم شود؟

ابتدا باید بدانیم که انتظار یعنی چه؟ انتظار حقیقی چیست؟ ما منتظر که و چه هستیم؟ منجی بشریت قرار است بشریت را از چه چیزی نجات دهد؟ پاسخ به این گونه سوالات و ارتقای سطح شناخت و معرفت نسبت به او که خواهد آمد، انگیزه ما را برای نصرت و یاری‌اش در پروژه ظهور زیبایش بالا خواهد برد. ما را برای پاسخ به چه کنیم بی‌‌قرار خواهد کرد. آن‌‌وقت برای خود وظایفی را تعریف خواهیم کرد فراتر از آنچه در متون دینی و منابع روایی آمده است. مثلا در دوره‌‌ای که عده‌‌ای تلاش می‌‌کنند تا باور‌های مردم را دست‌‌کاری کنند و تغییر بدهند؛ مثلا با آب و تاب خاصی می‌‌گویند: «کربلا مظهر مذاکره است، نه مقاومت» تا از این دریچه باب فرهنگ مقاومت، فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت، ظلم‌‌ستیزی و مبارزه با استکبار را ببندند و شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و هیهات منا الذله را ور بیندازند، در این دوره، منتظر امام زمان (عج) تلاش بی‌‌وقفه می‌‌کند تا ضمن پاسداری و صیانت از این فرهنگ، آن را «عمومی» کند. چون با عمومی‌‌شدن این فرهنگ، شکست دشمن، سریع و قطعی خواهد شد. اساساً، چون در کربلا این فرهنگ عمومی نشده بود، دست دشمن فوراً به امام زمان (عج) رسید و اباعبدالله علیه السلام را به طرز غیرقابل درک و وصفی به شهادت رساند.

به عنوان مطلب پایانی عرض می‌کنم، یکی دیگر از کار‌هایی که زمینه ظهور را فراهم میکند این است که گره‌های کوچک، از گره‌های فکری و فرهنگی و عقیدتی گرفته، تا گره‌های مادی و معیشتی که در جامعه وجود دارد را پیدا کنیم و آن‌ها را باز نماییم. بر اساس این بیان نورانی حضرت امیر علیه السلام که فرمودند: فلما رأی الله صدقنا انزل علینا النصر؛ اگر خدای متعال تلاش ما و صداقت ما را برای بازشدن گره‌های کوچک موجود در جامعه ببیند، آن وقت نصرتش را شامل حال ما کرده و گره بزرگ عالم را که «عدالت» است به دست یداللهی امام عصر (عج)  باز خواهد کرد.  منبع https://www.yjc.ir/00SxYG

امام زمان (عج) چه توصیه‌ای به عاشقانشان می‌کنند؟

امام زمان (عج) چه توصیه‌ای به عاشقانشان می‌کنند؟ 

طبق آیات و روایت خداوند، پیامبران و ائمه معصومین (ع) همه ناظر بر اعمال انسان ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل خطیب و کارشناس امور دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه اهل بیت (ع) به اعمال انسان بیان کرد: این آیه شریفه را خیلی خوانده اید که خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند کاری که می‌کنید، خداوند، پیامبر و امامان آن را می‌بینند. آیت الله العظمی بهجت می‌فرمودند که وقنی دهان باز می‌کنی و حرفی می‌زنی، اول شنونده حضرت حجت (عج) هستند. هر کاری می‌کنیم، امام زمان (عج) بر آن نظارت دارند.

وی افزود: مسلمانی چله‌ای گرفت که خدمت حضرت حجت (عج) برسد. همین طور در عالم معنوی خودش بود که بچه‌ای در مغازه آمد و گفت می‌توانی یک قالب صابون به من بدهی. فردی که چله هم گرفته بود خطاب به بچه گفت، پس از تو مادر تو هر چه بخواهد، از ما می‌گیرد. این بچه دل شکسته برگشت. مغازه دار خواب امام زمان (عج) را دید که ایشان گفتند «ما می‌توانیم خودمان خرج افراد را بدهیم، اما آن‌ها را پیش شما می‌فرستیم که شما‌ها کمکشان کنید و رشد کنید». چله می‌گیریم، یابن الحسن می‌گوییم، اما یک قالب صابون به فقیر کمک نمی‌کنیم. امام زمان (عج) می‌گوید به جای این همه چله گرفتن دلت را خانه ما کن. ما کار‌های تو را می‌بینیم. وقتی همه کار ما را می‌بینند، یعنی فقط نماز و روزه تو را نمی‌بینند؛ عمل خیر و احسان را هم می‌بینند. منبع:
https://www.yjc.ir/00Swui

پویش «قرائت دعای فرج» به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج) و رفع مشکلات هموطنان سیل‌زده

تعجیل در فرج امام زمان(عج)

پویش «قرائت دعای فرج» به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج) و رفع مشکلات هموطنان سیل‌زده به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می‌شود.

برگزاری پویش «قرائت دعای فرج» برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پویش «قرائت دعای فرج» به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج) و رفع مشکلات هموطنان سیل‌زده به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می‌شود.

این پویش از ظهر روز یکشنبه اول اردیبهشت مصادف با ۱۵ شعبان و سالروز ولادت امام زمان(عج) پویش مردمی «قرائت دعای فرج» به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج) و رفع مشکلات هموطنان سیل زده به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می‌شود.

«پویش قرائت دعای فرج» یک پویش ملی برای رفع گرفتاری و آلام هموطنانمان در این بحران طبیعی است. برای همراهی در این پویش می‌توانید همزمان با ظهر نیمه شعبان به قرائت دعای فرج بپردازید.

متن دعای فرج:
اِلهى‏ عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفآءُ، وَانْکشَفَ الْغِطآءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجآءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ وَمُنِعَتِ السَّمآءُ، واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیک‏ الْمُشْتَکى‏، وَعَلَیک الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخآءِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، اُولِى الْأَمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَینا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِک مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ، فَرَجاً عاجِلاً قَریباً کلَمْحِ‏ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ، یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ، یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ، اِکفِیانى‏ فَاِنَّکما کافِیانِ، وَانْصُرانى‏ فَاِنَّکما ناصِرانِ، یا مَوْلانا یا صاحِبَ‏الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، اَدْرِکنى‏ اَدْرِکنى‏ اَدْرِکنى‏، السَّاعَةَالسَّاعَةَ السَّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرینَ.

این پویش را با هشتگ‌های #شهردرانتظار_توست، #پویش_دعای_فرج، #الهی_عظمالبلا، #سیل_گلستان، #سیل_لرستان و #سیل _خوزستان همراهی کنید و آن در فضای مجازی تبلیغ کنید.  منبع:https://www.yjc.ir/00SxU3

سوال در مورد دعا ،ختم و ذکر مجرب برای دفع شر دشمن و محفوظ بودن از مکر و حیله دشمنان

سوال در موردر ذکر مجرب برای محفوظ بودن از مکر و حیله دشمنان و دفع شر دشمن
 

سلام و احترام خدمت شما

من ذکری مجرب یا راهکاری برای دور شدن از آدم های بد و منافق می خوام. فقط میان برامون پاپوش میدوزن و علیه مون شکایت میکنن البته به لطف توسل به امام زمان عج و خواندن سوره بقره تا حالا نتونستن موفق بشن. از یه طرف هم از خدا ممنونم که این آدم ها رو توی دنیا بهمون نشون داد تا دنیا بی ارزش جلوه کنه برامون ولی از یه طرف هم می خوام کسی نتونه با آبروی خانوادم بازی

کنه رنجش اونا آدم و نابود میکنه. خواهش میکنم اگر میشه همینجا راهنمایی بفرمایید که چگونه باید از این افراد فاصله گرفت و سرشون به کار خودشون گرم بشه آبروی ما در دستان اینا قرار نگیره. ممنونم.


+++


سلام و احترام خدمت شما:
1- اولا اسرارتان را به هر کسی نگید با هر کسی معاشرت نکنید زود دوست نشید تا مطمئن نشید اهل تقوا هست .
2- نعمتهایی که دارید و لطفهایی که خدا بهتون کرده را به افراد نگید خیلی ها همین که ببینند یه کسی ثروت یا نعمتی داره که اونها ندارند( ولو چیز کوچکی باشه از نظر شما ) سعی میکنند بهش آسیب بزنند نگذارید حسادت افراد تحریک بشه.
حدیث داریم قریب به این مضامین:3 چیز را مخفی کن:1- رفت و آمدها را 2-طلا(جواهرات و دارائی و پول و امکانات) 3- مذهبت را ( وعقایدت را از افرادی که نمیدونی دوستند یا دشمن دینی تو هستند در جاهای خطرناک که با شما دشمنند)

 3- از دستورات معصومین صلوات الله علیهم استفاده کنید دعاهای دفع دشمن را بخونید خصوص حجابهای امامان در حاشیه مفاتیح خصوص حجاب امام صادق وامام کاظم بعداز هر نماز یا صبح و شب بخونید.

 4-صبح وشب تحصین کنید خصوص دعای امان از سوختن و هر بدی را بخونید همه خانواده

 5- دعای سمات را هرروز بخونید به نیت تعجیل در فرج امام زمان و انجا که نوشته نام دشمن را ببرید، اگر کسی در حال مشکل سازی و دشمنی کردن هست نام ببرید و اضافه کنید بعدش(و جمیع اعدائنا من الجن و الانس)  و اگر دشمنی نمیشناسید یا پنهانی اذیت میکنه بگید(جمیع اعدائنا من الجن و الانس) تا دفع شر همه دشمنان خانواده بشه.

6- بعضی از فرازهای دعای سمات یا علقمه را در قنوت نمازها بعداز دعای( اللهم عجل لولیک الفرج) بخونید مثل این فراز( اللهم و مَن اَرادنا بسوءٍ فَاَرده )  قبل و بعد این دعاها صلوات بفرستید تا به برکت دعای تعجیل فرج دعای شما هم مستجاب بشه.

 7- انگشتر حدید صینی 7 جلال بدست کنیدبرای دفع دشمن خوب بشرطیکه طبق اداب و توسط ادم اهل نماز نوشته باشند با استخاره بخرید. خیلی از اینا که تو بازار هست اثر نداره

  8- حرز امام زین العابدین را بخونید در حاشیه مفاتیح هست اولش اینه : سَدَدت اَفواه الجن و الانس... تا زبان بدگویان و دشمنان بر شما بسته شودو نتوانند علیه شما حرفی بزنند.

 9- در تعقیبات مشترکه و ادعیه وقت طلوع و غروب افتاب دعاهایی که برای خیردنیا و اخرت و دفع شر دنیا و اخرت هست را بخونید در مفاتیح مثل این تعقیب مشترک بعد از هر نماز( اللهم انی اسئلک من کل خیر احاط به علمک و اعوذ بک من کل شر احاط به علمک) میتونید توی قنوت هم بخونید.از دعاهای هر روز هم دعای سبحان الله کما ینبغی الله...را بخونید برای حاجت و دفع دشمن  و غم خوبه.

  10 - هر روز مبلغی حتی اگر کم باشه صدقه بدید در حد توان.  نیت کنید 98% مبلغ برای سلامتی و دفع بلای غیبت امام زمان  و 1%برای دیگر سلامتی و دفع بلا ها و شر دشمنان از اعضای خانواده و 1% هم برای  خودت.

11- دعای علقمه را به نیت دفع دشمن و اینکه خدا عذابشون کنه 40 مرتبه بخونید اثرعجیبی داره در دفع شر دشمن. میتونید روزی یکبار یا چندبار بخونید به این نیت . البته دعا در سحرگاه خیلی سریعتر مستجاب میشه.

12- دعاى امام رضا علیه السلام براى حفظ شدن از شرّ دشمنان و پنهان ماندن از دسترس آنان بخوان:

إِسْتَسْلَمْتُ مَوْلایَ لَکَ، وَأَسْلَمْتُ نَفْسی إِلَیْکَ، وَتَوَکَّلْتُ فی کُلّ ‏اُمُوری عَلَیْکَ، وَأَنَا عَبْدُکَ وَابْنُ عَبْدَیْکَ، إِخْبَأْنِیَ اللَّهُمَّ فی سِتْرِکَ عَنْ‏ شِرارِ خَلْقِکَ، وَاعْصِمْنی مِنْ کُلِّ أَذًى وَسُوءٍ بِمَنِّکَ، وَاکْفِنی شَرَّ کُلِّ ذی ‏شَرٍّ بِقُدْرَتِکَ.

   أَللَّهُمَّ مَنْ کادَنی أَوْ أَرادَنی فَإِنّی أَدْرَأُ بِکَ فی نَحْرِهِ، وَأَسْتَعینُ بِکَ مِنْهُ، وَأَسْتَعیذُ مِنْهُ بِحَوْلِکَ وَقُوَّتِکَ، وَشُدَّ عَنّی أَیْدِی الظَّالِمینَ، إِذْ کُنْتَ ‏ناصِری، لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ، یا أَرْحَمَ الرَّاحِمینَ وَإِلهَ الْعالَمینَ.

أَسْأَلُکَ کِفایَةَ الْأَذى، وَالْعافِیَةَ وَالشِّفآءَ، وَالنَّصْرَ عَلَى الْأَعْدآءِ، وَالتَّوْفیقَ لِما تُحِبُّ رَبَّنا وَتَرْضى، یا إِلهَ الْعالَمینَ، یا جَبَّارَ السَّماواتِ‏ وَالْأَرَضینَ، یا رَبَّ مُحَمَّدٍ وَالِهِ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ، صَلَواتُکَ عَلَیْهِمْ ‏أَجْمَعینَ.(3)

مولاى من؛ خود را تسلیم تو نمودم، و خویشتن را به تو واگذار کردم، و در همه‏ کارهایم بر تو توکّل کردم، و من بنده تو و پسر دو بنده توأم. خداوندا؛ مرا در پوششت ‏دعا براى وارد شدن بر کسى ... از آفریدگان شرورت پنهان بدار، و به لطف خود از هر اذیّت و آزارى حفظ کن، به قدرتت بدى هر تبهکارى را نسبت به من کفایت  کن. خداوندا؛ هر کس به من حیله کند یا قصد فریب مرا داشته باشد، به وسیله تو آن را دفع کرده و به خودش برمى‏ گردانم، و در برابر او از تو یارى مى ‏جویم، و از شرّ او به توانایى و نیروى تو پناه مى ‏برم، و ببند از من دستان ستمگران را؛ زیرا تو یاور من بوده ‏اى، جز تو خداوندى نیست، اى مهربانترین مهربانان، و اى خداوند جهانیان. از تو مى‏ خواهم کفایت نمودن از اذیّت و آزار، و عافیت و شفا، و نصرت و یارى بر علیه دشمنان، و توفیق آنچه را که دوست مى‏ دارى اى پروردگار ما و مى‏ پسندى، اى خداى عالمیان؛ اى مسلّط بر آسمان‏ها و زمین‏ها، اى پروردگار محمّد و آل پاک و پاکیزه او، درود تو بر همه آنان باد.

3) مهج الدعوات: 358، المصباح: 293، البلد الأمین: 644، المجموع الرائق: 381/1، بحار الأنوار: 379/94.


13- سیّد بن طاووس ‏رحمه الله در کتاب «مهج الدعوات» از حضرت امام رضا علیه السلام روایت کرده ‏است که فرمود:

شخصى خدمت امام صادق‏ علیه السلام شرفیاب شد و نسبت به کسى که به او ستم ‏مى ‏نمود شکایت کرد، امام‏ علیه السلام به او فرمودند:

چرا «دعاى مظلوم» را که پیامبر اکرم‏ صلى الله علیه وآله وسلم به امیرالمؤمنین‏ علیه السلام تعلیم فرمودند نمى ‏خوانى؟ هیچ مظلومى آن را علیه ظالم نمى ‏خوانَد مگر آنکه خدا او را یارى ‏مى ‏دهد و از شرّ آن ظالم او را کفایت مى ‏نماید، و دعا این است:

أَللَّهُمَّ طُمَّهُ بِالْبَلآءِ طَمّاً، وَغُمَّهُ بِالْبَلآءِ غَمّاً، وَقُمَّهُ بِالْأَذى قَمّاً، وَارْمِهِ ‏بِیَوْمٍ لا مَعادَ لَهُ، وَساعَةٍ لا مَرَدَّ لَها، وَأَبِحْ حَریمَهُ، وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَیْتِهِ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمُ السَّلامُ، وَقِنی شَرَّهُ، وَاکْفِنی أَمْرَهُ، وَاصْرِفْ‏ عَنّی کَیْدَهُ، وَأَحْرِجْ قَلْبَهُ، وَسُدَّ فاهُ عَنّی، «وَخَشَعَتِ الْأَصْواتُ لِلرَّحْمنِ ‏فَلاتَسْمَعُ إِلّا هَمْساً»(6)، «وَعَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَیِّ الْقَیُّومِ وَقَدْ خابَ مَنْ حَمَلَ‏ ظُلْماً»(7)، «اِخْسَئُوا فیها وَلاتُکَلِّمُونِ»(8)، صَهٍ صَهٍ صَهٍ صَهٍ صَهٍ صَهٍ صَهٍ.(9)

خداوندا؛ او را در بلا فرو ببر، و او را به بلا بپوشان، و پى در پى بر او ناراحتى و آزار وارد کن، و گرفتار کن به روزى که بازگشت ندارد (دائمى است)، و ساعتى که برایش گردانندنى نیست (جدا نشود)، و حرمتش را از بین ببر، و درود فرست  بر محمّد و اهل بیت او که سلام بر او و آنان باد، و مرا از شرّ او نگهدار، و در امر او مرا  کفایت کن، و مکر و حیله او را از من بازگردان، و قلب او را در مشقّت افکن،  دهانش را از بدگوئى من ببند. «و صداها در برابر آن خداى مهربان خاموش شد پس نمى ‏شنوى مگر آوازى آهسته»، «و چهره ‏ها در برابر آن زنده پاینده به خاک افتد و ناکام و زیانکار است کسى که بار ستمى بر دوش دارد»، دعا براى سرکوب ‏شدن دشمن... «به دوزخ درآیید و با من لب از سخن فرو بندید»، ساکت باش، ساکت باش، ساکت باش، ساکت باش، ساکت باش، ساکت باش، ساکت باش.

6) سوره طه، آیه 108.

7) سوره طه، آیه 111. 

8) سوره مؤمنون، آیه 108. 

9) مهج الدعوات: 306، المصباح: 273، بحار الأنوار: 215/95، الجُنّة الواقیة والجَنّة الباقیة (مخطوط): 49.

14- حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند:

هنگامى که یکى از شما دشمن خود را نفرین مى‏ کند، باید بگوید:

أَللَّهُمَّ اطْرُقْهُ بِلَیْلَةٍ لا اُخْتَ لَها، وَأَبِحْ حَریمَهُ.(1)

خداوندا؛ او را به حادثه‏ اى (خطرناک) در شب گرفتار کن که برایش نظیرى نباشد و حریم او را مباح گردان.

1) مکارم الأخلاق: 149/2، بحار الأنوار: 222/95.

15- نماز استغاثه به امام زمان صلوات الله علیه در شب جمعه را ببینید در حاشیه مفاتیح شیخ عباس اومده بعدش یه دعا داره که اول دعا اینه : اللهم ان اطعتک فالمحمده لک اخر دعا نوشته فلان بن فلان شما اینجا نام دشمن را ببر.و نتیجه را بیا تو بخش نظرات بنویس!! در ضمن ایت الله سید علی قاضی استاد مرحوم ایت الله بهجت که رضوان خدا بر آنها و همه علما و شهدا و مومنین باد میفرمود برای دفع دشمن
این قسمت از این دعا را بخونید : یا آمِناً مِنْ کُلِّ شَیْیء وَ کُلُّ شَیْیء مِنْکَ خآئِفٌ حَذِرٌ، اَسْئَلُکَ بِاَمْنِکَ مِنْ کُلِّ شَیْیء وَ خَوْفِ کُلِّ شَیْیء مِنْکَ، اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد، وَ اَنْ تُعْطِیَنی اَماناً لِنَفْسی وَ اَهْلی وَ وَلَدی وَ سآئِرِ ما اَنْعَمْتَ بِهِ، عَلَیَّ حَتّی لااَخافَ وَ لا اَحْذَرَ مِنْ شَیْیء اَبَداً، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْیء قَدیرٌ وَ حَسْبُنَا اللهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ، یا کافِیَ اِبْراهیمَ نُمْرُودَ وَ یا کافِیَ مُوسی فِرْعَوْنَ، اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ اَنْ تَکْفِیَنی شَرَّ فلان بن فلان
اگر نمیدونید کی داره دشمنی میکنه یا دشمنان زیادند رجاءً (به قصد امید) بجای (فلان بن فلان)
بگید ( جمیع خلقک) مرحوم قاضی نفرمودند چندبار و چه زمانی خونده بشه ولی چون اعداد 14 و 12 مقدس هستند توصیه میکنم به این تعداد بخونید و بعد از نماز صبح باشه . دونفر این دعا را بعد از نماز صبح خونده بودن بعداز 2 هفته یکیشون دشمنش خوار و رسوا شده بود و دیگه نمیتونست دشمنی بکنه اون یکی همه دشمنانش اومده بودن عذر خواهی و آشتی کرده بودن !!! توصیه میکنم این قسمت دعا را  بعد نماز صبح مداومت کنید واگر دشمن قوی است یا زیادنند یا میخواید سریع دفع شر بشه نذر کنید: اگر شر دشمنان کم بشه مثلا 14 هزار صلوات با عجل الفرجهم هدیه میکنم حضرت زهرا سلام الله علیها که برای تعجیل در فرج امام زمان دعا کنند

16_ در کتاب «خواصّ آیات قرآن کریم» از حضرت امام رضا علیه السلام نقل کرده است که اگر کسى دشمن داشته باشد، اسم «حَسیب» را هر روز هشتاد مرتبه با نیّت خالص و توجّه‏ به خدا و معنى آن بگوید: «یا حَسیبُ» و این کار را از روز پنجشنبه شروع نماید، دشمن او مقهور و مغلوب گردد.

در آن کتاب نقل شده: در دفع دشمن و ردّ ظالم، وردى و ذکرى از این قویتر نیست.


17- در بخش دعاهای هر روز مفاتیح 2 تا دعاهست که اولش اینه :سُبْحانَ اللَّهِ کَما یَنْبَغی للَّهِِ، وَلا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ کَما یَنْبَغی للَّهِِ...
 درخواص یکی ازاینها اومده که باعث میشه حاجت روا بشه،دفع شر دشمن بشه ،غم و غصه اوبرطرف بشه و ...

لطفا در مورد ختم ها و ادعیه  این پست سوال نکنید جواب نمیتونم بدم سرم شلوغه از دیگران بپرسید  فقط نتایجی که از دعاها دیدید را تو بخش نظرات بنویسد تا بقیه هم دلگرم و مطمئن بشن
منبع بعضی از مطالب این پست ،سایت  http://www.almonji.com/fa بود
منبع: mobahele.blogsky.com

کپی بدون ذکر عنوان ( وبلاگ مباهله با وهابیت و اهل سنت ) و قرار دادن ادرس وبلاگ شرعا حرام است،ضایع کردن حق الناس هست و رضایت ندارم

کپی و انتشار مطلب بدون ذکر عنوان وبلاگ یا ادرس وبلاگ شرعا حرام است

دانلود سحنرانی با موضوع: امام زمان ،تربیت دینی در خانواده ،سبک زندگی ،عوامل گمراهی و انحراف از حق

دانلود سخنرانی با موضوع: امام زمان صلوات الله علیه، تربیت دینی در خانواده ،سبک زندگی ،عوامل گمراهی از حق (سخنرانیهای اساتید و علمای مشهور حوزه )


 دو تا لینک اول را حتما همه برن دانلود کنند هرتعدادیش را که میتونید گوش کنید خیلی مهم  و  ضرورییه:


دریافت فایل های صوتی لوح فشرده مهدی باوری و مهدی یاوری



دریافت فایل های صوتی لوح فشرده عوامل گمراهی و انحراف از حق



دریافت فایل های صوتی لوح فشرده تربیت دینی در خانواده 



دریافت فایل های صوتی لوح فشرده سبک زندگی در خانواده دینی




چند حدیث از امام حسین علیه السلام

باسلام و عرض ادب خدمت همه بزرگوارن. میلاد پرخیر و برکت امام حسین، حضرت ابالفضل و امام سجاد صلوات الله علیهم  را  به امام زمان صلوات الله علیه وهمه محبان آنها تبریک میگم .چند حدیث از امام حسین علیه السلام:


قال الإمام حسین علیه السلام:

مِن دَلائِلِ عَلاماتِ القَبولِ : الجُلوسُ إلى أهلِ العُقولِ؛
از نشانه هاى خوش نامى و نیک بختى ، همنشینى با خردمندان است.

منبع: تحف العقول


قال الإمام حسین علیه السلام:
مِن عَلاماتِ أسبابِ الجَهلِ المُماراةُ لِغَیرِ أهلِ الفِکرِ؛
از نشانه هاى اسباب نادانى ، مجادله با غیر اهل اندیشه است.
تحف العقول


قال الإمام حسین علیه السلام:
إیّاکَ وما یُعتَذَرُ مِنهُ ؛ فَإنَّ المُؤمِنَ لایُسییءُ ولایَعتَذِرُ والمُنافِقُ کُلَّ یوَمٍ یُسییءُ ویَعتَذِرُ؛
امام حسین علیه السلام می فرمایند:
از آنچه موجب پوزش خواهى شود ، بپرهیز ؛ زیرا مؤمن ، نه بد کند و نه پوزش خواهد ، و منافق ، هر روز بد کند و [هر دَم] پوزش خواهد.
تحف العقول

قال الإمام حسین علیه السلام:
أیُّهَا الأَمیرُ، إنّا أهلُ بَیتِ النُّبُوَّةِ ، ومَعدِنُ الرِّسالَةِ ، ومُختَلَفُ المَلائِکَةِ ، ومَهبَطُ الرَّحمَةِ ، بِنا فَتَحَ اللّه ُ وبِنا خَتَم
امام حسین علیه السلام می فرمایند:
ـ به ولید والى مدینه ـ : اى امیر! ما خاندان نبوّت و کان رسالت و جایگاه آمد و شد فرشتگان و فرودگاه رحمتیم که خداوند کارها را با ما مى آغازد و با ما به پایان مى بَرد.
مقتل الحسین للخوارزمیّ : 1 / 184 ، الملهوف : 98 .قال الإمام حسین علیه السلام:


امام حسین علیه السلام می فرمایند:

إنّا أهلُ بَیتِ رَسولِ اللّه ِ صلی الله علیه و آله ، والحَقُّ فینا ، وبِالحَقِّ تَنطِقُ ألسِنَتُنا
ما خاندان رسول خداییم، حقّ در میان ماست و زبان ما به حقّ گویاست.
الفتوح : 5 / 17 ، مقتل الحسین للخوارزمیّ : 1 / 185 .


امام حسین علیه السلام می فرمایند:

نَحنُ الَّذینَ عِندَنا عِلمُ الکِتابِ وبَیانُ ما فیهِ ، ولَیسَ لِأَحَدٍ مِن خَلقِهِ ما عِندَنا ، لِأَنّا أهلُ سِرِّ اللّه ِ
ما همانهایى هستیم که علم کتاب و بیان آن چه در آن است نزد ما مى باشد و آن چه نزد ماست نزد هیچ یک از خلایق نیست، زیرا ما اهل سرّ الهى هستیم.
المناقب لابن شهرآشوب : 4 / 52 عن الأصبغ بن نباتة .


امام حسین علیه السلام می فرمایند:

ما نَدری ما تَنقِمُ الناسُ مِنّا ! إنّا لَبَیتُ الرَّحمَةِ ، وشَجَرَةُ النُّبُوَّةِ، ومَعدِنُ العِلم
ما نمى دانیم چرا مردم کینه ما را مى جویند! در حالى که ما خانه رحمت و درخت نبوّت و کان علم و معرفتیم.
نزهة الناظر : 85 / 21 .


الإمامُ الحسینُ علیه السلام

إنَّ أعفَى النّاسِ مَن عَفا عِندَ قُدرَتِهِ .;
با گذشت ترین مردم، کسى است که در زمان قدرت داشتن گذشت کند.;
الدرّة الباهرة : 24.