مباهله شیعه با وهابیت و اهل سنت ، مولوی ها ماموستا ها اگر جرات دارید تشریف بیارید.دفع شر جن و همزاد باطل السحر قوی و مجرب

گذاشتن لینک های وب دیگران به معنی تائیدآنها نیست کپی و انتشار مطالب با ذکرمنبع مجاز است و الا شرعاً حرام است( بجزمطالبی که درمورد حقانیت شیعه و گمراهی وهابیت و اهل سنت است )

مباهله شیعه با وهابیت و اهل سنت ، مولوی ها ماموستا ها اگر جرات دارید تشریف بیارید.دفع شر جن و همزاد باطل السحر قوی و مجرب

گذاشتن لینک های وب دیگران به معنی تائیدآنها نیست کپی و انتشار مطالب با ذکرمنبع مجاز است و الا شرعاً حرام است( بجزمطالبی که درمورد حقانیت شیعه و گمراهی وهابیت و اهل سنت است )

تشرف سیدبحرالعلوم و عظمت اشک بر امام حسین علیه‌السلام


تشرف سیدبحرالعلوم و اشک بر امام حسین علیه‌السلام

سید بحرالعلوم به قصد تشرف به سامرا تنها به راه افتاد. در بین راه راجع به این مسأله که گریه ی بر امام حسین علیه السلام گناهان را می آمرزد فکر می کرد. همان وقت متوجه شد که شخص عربی سوار بر اسب به او رسید و سلام کرد ، بعد پرسید:«جناب سید درباره ی چه چیز به فکر فرو رفته ای؟ و در چه اندیشه ای؟ اگر مساله علمی است بفرمائید شاید من هم اهل باشم؟»

سید بحرالعلوم عرض کرد:«در این باره فکر می کنم که چطور می شود خدای تعالی این همه ثواب به زائرین و گریه کنندگان حضرت سیدالشهداء علیه السلام می دهد؛ مثلاً در هر قدمی که در راه زیارت بر می دارند ثواب یک حج و یک عمره در نامه ی عمل شان می نویسند و برای یک قطره ی اشک، تمام گناهان صغیره و کبیره شان آمرزیده می شود؟»

آن سوار عرب فرمود:«تعجب نکن! من برای شما مثالی می آورم تا مشکل حل شود. سلطانی به همراه درباریان خود به شکار می رفت در شکارگاه از لشکریان دور شد و به سختی فوق العاده ای افتاد و بسیار گرسنه شد. خیمه ای را دید، وارد آن خیمه شد در آن سیاه چادر، پیرزنی را با پسرش دید آنها در گوشه ی خیمه بز شیردهی داشتند و از راه مصرف این بز زندگی خود را می گذراندند.

وقتی سلطان وارد شد او را نشناختند ولی به خاطر پذیرایی از مهمان، آن بز را سر بریدند و کباب کردند چون چیز دیگری برای پذیرایی نداشتند. سلطان شب را همانجا خوابید و روز بعد از ایشان جدا شد و هرطوری بود خودش را به درباریان رساند و جریان را برای اطرافیان نقل کرد، در نهایت از ایشان سوال کرد ، اگر من بخواهم پاداش میهمان نوازی پیرزن و فرزندش را داده باشم چه عملی باید انجام بدهم؟

یکی از حضار گفت:به او صد گوسفند بدهید.

دیگری که از وزراء بود گفت:صد گوسفند و صد اشرفی بدهید.

یکی دیگر گفت:فلان مزرعه را به ایشان بدهید.

سلطان گفت:هرچه بدهم کم است؛ زیرا اگر سلطنت و تاج و تختم را هم بدهم آن وقت مقابله به مثل کرده ام ، چون آنها هر چه را که داشتند به من دادند من هم باید هرچه دارم به ایشان بدهم تا سر به سر شود.»

یعد سوار عرب به سیّد فرمود:«حالا جناب بحرالعلوم ،حضرت سیدالشهداء علیه السلام هرچه از مال و منال و اهل و عیال و پسر و برادر و دختر و خواهر و سر و پیکر داشت همه را در راه خدا داد، پس اگر خداوند به زائرین و گریه کنندگان آن حضرت این همه اجر و ثواب بدهد نباید تعجب کرد، چون خدا که خدایی اش را نمی تواند به سیدالشهداء علیه السلام بدهد پس هرکاری که می تواند آن را انجام می دهد ؛ یعنی با صرف نظر از مقامات عالی خود امام حسین علیه السلام ، به زوّار و گریه کنندگان آن حضرت هم درجاتی عنایت می کند، در عین حال اینها را جزای کامل برای فداکاری آن حضرت نمی داند.»

وقتی شخص عرب این مطالب را فرمود از نظر سید بحرالعلوم غیب شد.

عبقری‌الحسان

پاسخ به همه شبهات شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)+مناظره با علمای اهل سنت در این موضوع

پاسخ به همه شبهات شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)+مناظره با علمای اهل سنت در این موضوع
 
با سلام منبع مطالب زیر سایت: http://valiasr-aj.com/persian/ میباشد
بسم الله الرحمن الرحیم
 جلسه شصت و نهم  1393/12/09
 
 موضوع درس: بررسی شبهات شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)
 
 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و هو خیر ناصر و معین الحمد لله و الصلاه علی رسول الله و علی آله آل الله لا سیما علی مولانا بقیه الله و اللعن الدائم علی اعداءهم اعداء الله الی یوم لقاء الله.
 
با توجه به اینکه ایام فاطمیه (سلام الله علیها) در پیش است و دوستان برای تبلیغ این ایام در حال آماده شدن هستند، مطالبی در این زمینه تقدیم آقایان می کنیم تا در این ایام مورد استفاده قرار بدهند.
 
در زمینه شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) ما چند تا سؤال مطرح کردیم و اگر دوستان پیگیر برنامه های شبکه «ولایت» باشند، چه از طریق ماهواره، چه از طریق اینترنت، و چه از طریق تلفن همراه؛ ما با توجه به جلسات متعددی که در این زمینه داشتیم، ده سؤال را در زمینه شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) مطرح کردیم و از بینندگان می خواستیم که به این سؤالات پاسخ بدهند.
 
شهادت حضرت زهرا را باید کنار بگذارید!!
 
دوستانی که برای تبلیغ این ایام اعزام می شوند، اگر این ده سؤال را البته باید تلاش بشود که در طرح این مباحث تنش بین شیعه و سنی ایجاد نشود، چون قضیه شهادت حضرت صدیقه طاهره برای خیلی از اهل سنت قابل هزم نیست. فرقی هم نمی کند طرف سنی باشد یا وهابی، همه اینها از طرح قضیه شهادت حضرت زهرا نگران و ناراحت هستند.
 
یکی از بینندگان شبکه «ولایت»، که از برادران اهل سنت مؤدب و معتدل هم هست، دو هفته پیش از کردستان تماس گرفت و بعد از تشکر و قربان صدقه رفتن برای ما، گفت من یک خواهش از شما دارم.
 
گفتم: بفرمائید.
 
گفت: شما در دعای آخر برنامه، وقتی خدا را قسم می دهید به پهلوی شکسته حضرت زهرا، قلب ما اهل سنت شکسته می شود، ما ناراحت می شویم و احساساتمان جریحه دار می شود. این کلام اهل سنت مؤدب و معتدل ماست.
 
بارها توسط برخی از روحانیون افراطی اهل سنت مثل مولوی گرگیج و عبدالحمید و...این مسئله را مطرح کرده اند که اگر جمهوری اسلامی مدعی وحدت میان شیعه و سنی هست، قضیه فاطمیه را باید تعطیل کنند!! باید حذف کنند!! شهادت حضرت زهرا را باید کنار بگذارند!! این مسئله را بارها این آقایان مطرح کرده اند.
 
شهادت حضرت زهرا سند حقانیت شیعه است
 
این سخنان در حالی است که هم مراجع و هم رهبری نظرشان بر این است که قضیه شهادت حضرت زهرا یک اصلی از اصول مذهب شیعه هست و قابل مصالحه با هیچ چیزی نیست. و هیچ منافاتی هم با مسئله «وحدت» ندارد.
 
شهادت حضرت زهرا اتفاقی است که در صدر اسلام افتاده است و سند حقانیت شیعه است و چیزی که به عنوان سند حقانیت شیعه هست مصالحه پذیر نیست و عقب نشینی نسبت به او ظلم در حق شیعه است.
 
اساسی ترین شبهه: تقویم ها قبلاً «وفات» نوشته بودند!!
 
در زمینه مسئله شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) شبهات زیادی از طرف مقابل مطرح شده است، و یکی از اساسی ترین آن شبهات که امروز مطرح می کنند و دوستان هم که برای تبلیغ این ایام قصد اعزام دارند باید این شبهه را در نظر داشته باشند که قطعاً مورد سؤال قرار خواهند گرفت، این است که قضیه شهادت حضرت زهرا از کشفیات مجلس شورای اسلامی ایران است.
 
در سال 1371 با توجه به دستور آیة الله العظمی وحید خراسانی، روز شهادت حضرت زهرا را به عنوان تعطیل رسمی اعلام کردند، آقایان اهل سنت شروع کردند که بله، قبلاً در تقویم ها «وفات» می نوشتند ولی بعد از سال 71، واژه «شهادت» را به کار بردند. گویا تقویم وحی منزل است و جبرئیل آخر شب بر منجم نازل می شود و می گوید این را «وفات» بنویس، آن را «شهادت» بنویس!! به منجمین ما که وحی نمی شود، حالا به منجمین شما وحی می شود یا نه، ما خبر نداریم!
 
اولاً: تقویم نمی‌تواند ملاک صحت عقیده باشد:
 
این شبهه را ما بارها جواب دادیم و گفتیم که اولاً قبل از انقلاب هم در بعضی از این تقویم هائی که منتسب به آقای منجم زاده بود و به صورت یک دفتر بزرگ چاپ می کردند و مسائل ریزی مثل قمر در عقرب و...را مشخص کرده بود؛ در آن تقویم ها غالباً کلمه «شهادت» می نوشتند.
 
به فرض هم که در تقویم کلمه «وفات» نوشته شده باشد، برای ما که تقویم ملاک نیست. تقویم نویس ها اشتباه کردند، دیگر بالاتر از این که نیست. تقویم که نمى‌تواند ملاک درستى یا نادرستى وقایع و اعتقادات باشد.
 
ثانیاً: کلمه شهادت برای حضرت زهرا در کلام معصومین استعمال شده است:
 
ما روایت صحیح در کتاب کافی داریم از حضرت امام کاظم (سلام الله علیه) که واژه شهادت را به کار برده است:
 
«عَن أَبِی الْحَسَنِ (علیه السلام) قَالَ: إِنَّ فَاطِمَةَ (علیها السلام) صِدِّیقَةٌ شَهِیدَةٌ»
 
امام کاظم فرمودند: همانا فاطمه راستگوی شهیده است.
 
الکافی، الشیخ الکلینی، ج‏1، ص 458، ح 2
 
آقا امام کاظم (سلام الله علیه) در سال 148 هجری به امامت رسیده است و اگر چنانچه این روایت در اوایل امامت حضرت صادر شده باشد، حدود 1250 سال قبل، امام کاظم شهادت حضرت زهرا را مطرح کرده است.
 
آیا از این بهتر و واضح تر!؟ این که دیگر مربوط به سال 71 و رأی مجلس و ...که نیست. روایت کاملاً صریح و شفاف هم هست.
 
مرحوم شیخ مفید متوفای 413هجری، درکتاب فقهی خود «المقنعة» در باب زیات حضرت زهرا این چنین می‌نویسد:
 
«السلام علیک أیتها البتول الشهیدة الطاهرة»
  سلام بر تو ای بتول پاکیزه و شهیده
  المقنعة : ص 459؛ بحارالأنوار ج 97 ص 195
 
این اعلان شهادت توسط شیخ مفید، حدود هزار و اندی سال قبل است، نه سال 71.
  
«جوینی » متوفای 730 هجری، که از علمای اهل سنت، طی روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نقل می‌کند که فرمود:
  
ادامه مطلب ...

نظر امام زمان(عج) درباره مصائب مادرش زهرا(س) گوشه ای از مظلومیت اهلبیت علیهم السلام


فقدان پدر، غربت همسر، بی‌کسی امام و ولیّ‌خدا، محاصره اقتصادی، تنزل شخصیت اجتماعی و هتک حرمت خاندان آل‌الله و حتی جراحت‌ها و آسیب‌های جسمی، همه از مسائلی است که در زمان حیات مبارک حضرت زهرا(س) وجود داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»  حجت‌الاسلام مومنی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا (س) که فرمودند: «اللّهم إنّی أسئلُکَ الهُدَی و التُّقی و العِفَاف و الغِنَی و العَمَل بما تُحِبُّ و ترضَی» اظهار کرد: هدایتی که در اثر انجام واجبات و ترک محرمات و سماجت و استمرار در مسیر بندگی به وجود آید شما را به جایگاهی می‌رساند که یک ذره هم، نسبت به مسیری که رفته‌ای پشیمان نخواهی شد؛ در بزنگاه‌ها احساس یاس و ناامیدی نمی‌کنی، یک ذره هم تردید در این طریق در دلت نمی‌آید.

وی فاطمیه را فرصت مناسبی برای قدم نهادن در مسیر بندگی برشمرد و گفت: در فاطمیه زودتر از محرم و صفر جواب می‌گیرید و پشتوانه‌ این استدلال، کلام امام زمان (ع) است. در این ایام همه کارها به دست مادر است، شما با هر کس رودربایستی داشته باشی با مادرت نداری؛ انسان با مادرش راحت است.

این کارشناس مسائل مذهبی در این باره افزود: پیامبر (ص) فرمود: «من پدر این امت هستم»؛ بر اساس این روایت، حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا (س) مادران این امت هستند. امام زمان (ع) فرمود: مادر ما به خاطر امت این همه مصیبت را تحمل کردند.

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه از خداوند در رسیدن به مسیر بندگی حاجت بطلبید، افزود: از خداوند بخواهید تا  از قوتش، علمش و حلمش و خزائن غیبش به شما عنایت کند. بگوئید، خدایا من عرضه ندارم بر نفسم مسلّط شوم؛ قوت هم به باشگاه رفتن و فرم آوردن جسم نیست؛ در کنار آن، روحتان را هم به فرم آورید، چطور انسان برای رشد جسمش، طبق برنامه غذایی عمل می‌کند، برای روی فرم آمدن روح هم برنامه داده‌اند؛ به آنها هم عمل کنیم و نفسمان را مهار کنیم.

این واعظ دینی به سختی‌ها و مشکلات زمان حیات حضرت زهرا(س) اشاره کرد و  گفت: فقدان پدر، غربت همسر، بی‌کسی امام و ولیّ‌خدا، محاصره اقتصادی که در برخی از روایات اشاره شده فرزندان مولا در بیشتر شب‌ها گرسنه می‌خوابیدند؛ تنزل شخصیت اجتماعی و هتک حرمت خاندان آل‌الله و حتی جراحت‌ها و آسیب‌های جسمی، همه از مسائلی است که در زمان حیات مبارک حضرت زهرا(س) وجود داشت.

حجت‌الاسلام مومنی افزود: حضرت زهرا (س) برخی اوقات به قبر پیامبر (ص) می‌آمد و با حضرت مناجات می‌کرد؛ حضرت درباره غربت همسرش فرمودند: «علی جان شنیده‌ام به مردم سلام می‌کنی و آنها جواب سلامت را نمی‌دهند» در جای دیگر درباره غربت مولا فرموده بودند که «شبانه روز با امیرالمومنین (ع) در حالی که حسن و حسین(علیهما‌السلام) کنارمان بودند به درب خانه‌ مهاجران و انصار می‌رفتیم و می‌گفتیم این قدر به علی ظلم نکنید؛ آنها به ما وعده یاری می‌دادند اما روز که تمام می‌شد، دست از یاری ما برمی‌داشتند.»

این کارشناس مسائل مذهبی به مصائب حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: دشمنان اهل‌بیت(ع) شأن حضرت زهرا(س) را پائین آوردند؛ مردم گفتند مگر زهرا (س) کیست؟ مثل همه‌ زن‌ها، مگر علی (ع) کیست؟ مثل بقیه‌ مردها، مگر این خانه چیست؟ مثل بقیه‌ خانه‌ها. این قدر شأن آنها را پایین آوردند که هیزم به پشت درب منزل مولا و خانه‌ای که پیامبر (ص) هر موقع از کنار آن خانه عبور می‌کرد می‌فرمود «السلام علیکم یا اهل بیت النبوه» آوردند. منبع:خبرگزاری تسنیم

نظر امام زمان, درباره, مصائب مصیبتهای , مادرش زهرا،مظلومیت امیرالمومنین و حضرت زهرا

مظلومیت حضرت زهراسلام الله علیها به دلیل ضعف فهم سیاسی جامعه بود نه فقط یکی دو نفر


حجت الاسلام و المسلمین پناهیان به مناسبت ایام فاطمیه:

حضرت زهرا(س) سیاسی‌ترین زن تاریخ بشر است/ مگر سیاست برای دین چقدر اهمیت دارد؟

  • باید سوال کنیم چرا حضرت زهرا(س) تلاش کردند تا برای امت خود الگوی سیاسی باشند؟ ایشان سیاسی‌ترین زن تاریخ بشر هستند، گریه‌های سیاسی و شهادت حضرت زهرا(س) در متن و صحنۀ سیاست رخ داد. مگر سیاست برای دین چقدر اهمیت دارد؟

ثواب صدقه دادن بیشتر است یا شرکت در انتخابات؟

  • ما همیشه می‌گوییم که سکولار نیستیم و شعار امام(ره) مبنی بر رابطه دین و سیاست را قبول داریم، ولی واقعاً این گونه هست؟ آیا شرکت نکردن در انتخابات را گناه می‌دانیم؟ آیا ثواب صدقه دادن بیشتر است یا شرکت در انتخابات؟ اگر صدقه دادن 70 نوع بلا را دفع کند، پس میزان دفع بلا توسط رأی دادن چقدر است؟ اگر دین ما ثواب صدقه دادن را بیشتر از رأی دادن بداند، به نظر بنده این دین مشکل دارد.

وقتی ارتباط «نماز جماعت» با «ولایتمداری» درک نشود، سیاست دین را متوجه نمی‌شویم

  • ما طلبه‌ها و شاید علماء در تبلیغ ابعاد سیاسی اسلام بد عمل کرده‌ایم. بسیار هنرمندانه سعی شده بخش‌های سیاسی اسلام غیرسیاسی بیان شود. «نماز جماعت» تمرین سیاست‌ورزی و ولایت‌پذیری است، اما برخی به نحو دیگر آن را معرفی می‌کنند. «نماز جماعت» تمرین مهم‌ترین موضوع جامعه است، وقتی ارتباط «نماز جماعت» با «ولایتمداری» درک نشود، سیاست دین را متوجه نمی شویم.
  • سیاست یعنی به فکر مردم و جامعه بودن، یعنی انسان بزرگ شود و شرح صدر پیدا کند. آیا ارزش صداقت فردی بالاتر از سیاست‌ورزی صحیح و صادقانه است؟ خیلی از اوقات اخلاق فردی را مهم می‌دانیم و برای اخلاق سیاسی اهمیتی قائل نیستیم، گاهی اقدامی را در تجارت، روابط اجتماعی و ازدواج بد می‌دانیم، ولی در سیاست بد نمی‌دانیم. هیچ شخصیت وزینی در میان کاسبان برای فروش کالای خودش برخی کارهای سیاستمداران را انجام نمی‌دهد. آیا به اخلاق در امور سیاسی نیاز نداریم؟

مردم در روز مبعث به یاد «اخلاق» می‌افتند نه «سیاست»/ مهم‌ترین عامل توسعۀ اخلاق سیاست است/ ما طلبه‌ها اسلام را بد معرفی کرده‌ایم

  • مردم در روز مبعث به یاد اخلاق می افتند یا سیاست؟ در پاسخ باید بگوییم مردم در این روز به یاد اخلاق می‌افتند و این اسلامی است که ما طلبه ها نادرست به مردم معرفی کرده‌ایم. مهم‌ترین عامل توسعۀ اخلاق چیست؟ امیرمؤمنان(ع) در پاسخ می‌فرمایند؛ آموزش سیاست؛ رفتار سیاسیون. اگر اشتباهاتی در سیاست رخ دهد، دیگر سخنرانی‌های اخلاقی نمی‌تواند جبران کند.
  • بر اساس روایات دین و قدرت دو برادر بوده که همیشه با هم هستند، هرکدام از اینها باید در کنار آن دیگری باشد، دین اساس و قدرت نگهبان آن است، آنچه که اساس نداشته باشد منهدم می‌گردد، چیزی که نگهبان نیز نداشته باشد نابود می‌شود.
  • البته دین و سیاست به هنگام ارتباط با یکدیگر آسیب‌هایی را به دنبال دارند و طبیعی است که عده‌ای از ارتباط دین با سیاست سوء استفاده کنند. خوارج با قرآن به جنگ امیرالمؤمنین(ع) رفتند و خیلی‌ها در طول تاریخ از ارتباط دین و سیاست سوء استفاده کردند، اما این به این معنا نیست که اصل این ارتباط درست نیست.. در غرب هم از «آراء مردم» سوءاستفاده می‌شود. سوء استفاده از رابطه دین و سیاست نیز امری طبیعی است، اگر علم با سیاست نیز مرتبط شود می توان از آن سوء استفاده کرد.

مظلومیت حضرت زهرا(س) به دلیل ضعف فهم سیاسی جامعه بود نه فقط یکی دو نفر

  • سیاست یک رفتار جمعی است لذا فرهنگ سیاسی یک جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، مظلومیت حضرت زهرا(س) به دلیل ضعف فهم سیاسی جامعه بود، گاهی شنیده می‌شود مظلومیت حضرت به یکی دو نفر بر می‌گردد، این صحیح نیست و علت مظلومیت حضرت ضعف فهم سیاسی مردم بوده است.

مهمترین انتقاد حضرت زهرا(س) به مردم مدینه: زود فریب می‌خورند و رفتارهای غلط را ندید می‌گیرند/ چرا برخی جنایات آمریکا در حمایت از داعش را ندید می‌گیرند؟

  • باید به دو ویژگی که حضرت زهرا(س) در مورد مردم مدینه بیان کردند توجه شود، مردم مدینه اگر حرف باطل می‌شنیدند زود فریب می‌‌خوردند، آنها بر رفتاری که غلط بوده نیز چشم می‌بستند. (قَالَتْ: مَعَاشِرَ الْمُسْلِمِینَ الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ الْمُغْضِیَةَ عَلَى الْفِعْلِ الْقَبِیحِ الْخَاسِرِ؛ احتجاج/1/6)
  • برخی در جامعه کنونی ما جنایات امریکا و انگلیس در مورد داعش را ندید می‌گیرند، چرا این کار را می‌کنند، چرا فعلی را که ضربه می‌زند را ندید می‌گیرید، آیا انسان مجاز است رفتارهای ضد منافع جامعه را ندید بگیرد.
  • منبع:http://bayanmanavi.ir/post/2841
  • مظلومیت, حضرت فاطمه زهرا, ضعف فهم سیاسی جامعه

دعوت آیت الله وحید خراسانی، برای عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها در خیابانها و بازار

آیت الله وحید خراسانی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) بیانیه ای صادر نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله وحید خراسانی، متن کامل این بیانات چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به امام زمان صلوات الله علیه و همه شما

روز شهادت صدیقة کبری (سلام الله علیها)‌ روزی است که امت اسلام باید دین خود را به خاتم انبیاء (صلی الله علیه وآله وسلم) در حدّ مقدور ادا کند.

خداوند متعال به بعثت آن حضرت چراغ هدایتی روشن کرد که اشعة فروزان آن به تلاوت آیات خدا و تزکیه نفوس و تعلیم کتاب و حکمت، بشریت را از حضیض حیوانیت به اعلی مرتبه کمال انسانیت برساند، و ظلمات جهل و کفر و شرک را به نور علم و ایمان و توحید از آفاق انفس محو کند.

(یا أیها النبى إنا ارسلناک شاهدا و مبشرا و نذیرا و داعیا الی الله باذنه و سراجا منیرا‌).

فطرت آدمی را که در جستجوی هدف از خلقت است به معرفت و ایمان به مبدء عالم به منتهای کمال برساند ( وإن إلی ربک المنتهی ) و او را از قید عبودیت ماسوی الله آزاد، و به برکت (قل هو الله احد) به واحدیت و احدیت (الله الصمد) نائل گرداند، و به قواعد دین مبینش مدینة فاضلة انسانیت را بر ارکان مکارم اخلاق و اعمال شایسته بنا کند.

خداوند رئوف رحیم اجر این حیات ابد و سعادت سرمد را که با تحمل (و ما أوذی نبی مثل ما أوذیت)‌ به این امت عنایت کرد، مودّت ذوی القربای آن حضرت قرار داد (قل لا اسألکم علیه اجرا الا المودة‌ فی القربی).

آنچه مفسرین و محدثین بر آن متفقند آن است که چون این آیه نازل شد، سؤال شد یا رسول الله قرابت تو کیست که مودّت آنها بر ما واجب است؟ فرمود: علی و فاطمه و دو فرزند آنان.

نزدیکتر از تمام قربی به آن حضرت از جهت نسب فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است، و از جهت حسب به اتفاق عامه و خاصه رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم)‌ فرمود:‌ (فاطمة‌ بضعة منی) او پاره ای از عقل کلّ و خلق عظیم و قلب عالم امکان و تافته بافته از تار و پود وجود سید الاولین و الآخرین است.

علمای عامه و خاصه متفقند که چون آیة مباهله نازل شد رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) حسین را در آغوش کشید، و دست حسن را گرفت، و فاطمه پشت سر آن حضرت و علی پشت آن دو. و مردم دانستند که مراد خدا از آیة مباهله چه کسانی هستند، و اسقف نجران گفت: چهره هائی می بینم که اگر دست به دعا بردارند این سرزمین به آتش مشتعل می شود!!! .

اگر کسی جز آن جمع، چنین آبرویی به درگاه خدا داشت ممکن نبود حکیم علی الاطلاق این مقام را در انحصار آن پنج تن قرار دهد.

آن سیدة نساء‌ العالمین که مقامش در راه مباهله، پشت سر خاتم و پیش روی امام أمم بود، در مقام عصمت از خطا و هوا به جایی رسید که رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: خداوند به غضب تو غضب می کند و به رضای تو راضی می شود، چنین عصمت کبرائی باید چشم و چراغ اصحاب کساء هنگام مباهله و دعا، و جمع منحصر به فرد نسائنا در کلام خدا باشد.

آن کسی که خداوند علیم حکیم به طفیل وجود او عرش و کرسی و لوح و قلم را آفریده و او را به مقام (ثم دنی فتدلی فکان قاب قوسین او ادنی فاوحی الی عبده ما اوحی) بار داده با زبانی که (ما ینطق عن الهوی) سه مرتبه فرمود: (فداها ابوها).

عالم طبیعت تاب تحمل اشراق انوار آن آفتاب آسمان عصمت را ندارد. در عرصة قیامت کبری ـ که به مقتضای (وبرزوا لله الواحد القهار)‌ اشعة علم و ایمان و معرفت و عبادت ارواح انبیاء و اولیاء‌ بر عرصة محشر بتابد و به مقتضای (آدم و من دونه تحت لوائی) همگی تحت الشعاع خورشید منظومة وجود در مقام محمودند ـ فاطمه زهرا پیشاپیش عقل کل و ختم رسل باشد، که به روایت عامه و خاصه فرمود: (وأبعث علی البراق خطوها عند أقصی طرفها و تبعث فاطمه أمامی).

محدّثین عامه، از رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلّم) روایت کرده اند که فرمود: (اول شخص یدخل الجنة فاطمة) اول کسی که قبل از تمام انبیاء و اوصیاء بر بساط قرب خدا قدم می گذارد فاطمة زهراست.

بر در آن بهشتی که منتهی الآمال عباد الله الصالحین من الاولین و الآخرین است، و انبیاء و اوصیاء و اولیاء باید بر آن باب رحمت وارد شوند نوشته است (فاطمة خیرة الله) آن انسیه حورا کسی است که خدا او را اختیار کرده و خلد برین را به نام او مزین کرده، (و ربک یخلق ما یشاء و یختار).

آنچه از مقامات او گفته شد قلیلی بود از کثیری به استناد کتاب الله یا سنة رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) ( ما آتاکم الرسول فخُذوه) که اختصاص به مذهبی ندارد، و هر مسلمانی باید در مقابل کلام خدا و رسول تسلیم باشد، و وظیفه خود را در اقامة شعائر فاطمیه که اظهار مودّت به بضعة‌ الرسول است انجام دهد، و ثمره اش را که رضای خدا و خوشنودی خاتم الانبیاء است که فرمود: (فاطمة شجنَة منی یبسطنی ما یبسطها و یقبضنی ما یقبضها) ببیند.

و در حدیث صحیح، شیخ المحدثین صدوق از علی بن بابویه از علی ابن ابراهیم از ابراهیم بن هاشم از ابن ابی عمیر از ابان بن عثمان از ابی عبدالله جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) روایت کرده که فرمود: چون روز قیامت شود خداوند اولین و آخرین را در صعید واحد جمع کند، منادی ندا می کند چشمها را بپوشید و سرها را خم کنید تا فاطمه دختر محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) بگذرد و امام (علیه السلام) فرمود: فاطمه می آید بر ناقه ای از ناقه های بهشت، هفتاد هزار ملک او را همراهی می کنند، پیراهن آغشته به خون حسین (علیه السلام) را می گیرد و می گوید: یا رب این پیراهن فرزند من است و تو می دانی با او چه رفتار شد، پس ندا از نزد خداوند عزوجل می آید یا فاطمه برای توست نزد من رضایت تو.

این روایت ـ که با صحت سند مشتمل بر دو شخصیت از اصحاب اجماع است و از زبان کسی است که اسم او نزد اهل آسمان صادق است ـ گویای جاه و جلال فاطمه نزد خداوند متعال است که در هنگامة قیامت کبری یوم (یقوم الناس لرب العالمین) اهل محشر چشم بسته و سر به زیرند تا فاطمه بگذرد.

کسی که میوة درخت وجود او، ثاراللهی است که (بسم الله و بالله و فی سبیل الله) از قلب سید الشهداء (علیه السلام) ریخت و شجره طیبه اسلام را آب حیات بخشید.

کسی که یازده ستاره آسمان امامت از مطلع وجود او پدید آمد، و حکومت توحید و عدل الهی به ظهور آخرین فرزند معصوم او برپا شود، تا ثمره خلقت عالم و آدم و بعثت انبیاء از آدم تا به خاتم به مقتضای (هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله) محقق شود سزایش جز این نیست که جزایش رضای مطلق حضرت حق باشد.

در مقابل آن عبادتی که هرگاه با پای ورم کرده در محراب می ایستاد خداوند علی عظیم به عبادت و عبودیت او مباهات می کرد، و در برابر پیکری که در جهاد در راه خدا و ولی خدا هنگام رحلت شبحی از آن باقی مانده بود، و نیمه شب با آه و نالة کودکان دل شکسته رخ در نقاب کشید و قبر گمشده اش داغی بر دل اولیاء خدا گذاشت، شایسته آن است که روز جزا امین وحی با دستی که صحف و توراة و انجیل و زبور و قرآن را از خدا گرفت و به نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و داوود و خاتم انبیاء (علیهم السلام) داد زمام ناقة او را بگیرد.

و در قبه ای که داخل آن عفو الله و خارج آن رحمة الله است بنشیند و لوح محو و اثبات سیئات و حسنات اولین و آخرین در اختیار او باشد، و خداوند علی عظیم تاج (یا فاطمة لک عندی الرضا) بر سر او بگذارد.

شیعیان آن حضرت فرصت را غنیمت شمرند روز شهادتش در اقامه عزا در خانه ها و حسینیه ها و برافراشتن پرچمهای هیئت ها در خیابان و بازارها کوتاهی نکنند تا روز قیامت کبری که مشکل گشائی جز رضای (مالک یوم الدین) نیست، و رضای ذات قدوس او هم رضایت حضرت زهرا است به حسرت ابدی مبتلا نشوند (و انذرهم یوم الحسرة اذ قضی الامر) که می توانستیم برای تسلیت این مصیبت عُظمی به پدرش خاتم انبیاء و شوهرش سید اوصیاء و فرزندانش ائمة هدی و در یک کلمه تحصیل رضای خدا یک قدم بیشتر برداریم و بیشتر مورد رحمتی شویم که امام ششم از خدا خواست:‌ (اللهم ارحم الصرخة التی کانت لنا)

این مقاله باید به وصیت آن حضرت ختم شود:

این است آنچه فاطمه دختر رسول خدا به آن وصیت کرده وصیت کرده در حالتی که شهادت می دهد که لا اله الا الله و همانا محمد بنده او و فرستاده او است، و همانا جنت حق و نار حق است، و ساعت (قیامت) خواهد آمد و ریبی در آن نیست، و خدا مبعوث می کند کسانی را که در قبرها هستند.

یا علی من فاطمه دختر محمدم خدا مرا به تو تزویج کرد تا در دنیا و آخرت برای تو باشم تو به من سزاوارتری از غیر من. شب مرا حنوط کن و غسل بده و کفن کن و بر من نماز بخوان و مرا شب دفن کن و به احدی اعلام نکن. تو را به خدا می سپارم و به اولاد من تا روز قیامت سلام مرا برسان).

در جملة آخر مطلبی است که تذکر آن لازم است:

اولاً: با احاطه ای که بما کان و ما یکون داشت خبر داد که تا روز قیامت اولاد او در زمین منتشرند ثانیاً: ختم وصیت به این سلام مسئولیت سنگینی بر دوش تمام فرزندان آن حضرت حتی کسانی که به وسیلة مادر به او منتسبند می گذارد چون به مقتضای کتاب و سنت آنها هم ذریة زهرایند، و آن مسئولیت این است که باید پاسدار حق ضایع شده مادر خود باشند، و هرگز آن دفن شبانه و قبر گمشده را فراموش نکنند، و شب و روز شهادت آن حضرت در سرتاسر زمین هرجا هستند متناسب با عظمت مصیبت جواب سلام مادر خود را بدهند.

و علی الأطائب من أهل بیت محمد و علی صلی الله علیهما و آلهما فلیبک الباکون و ایّاهم فلیندب النادبون

انا لله و انا الیه راجعون

پایان بیانیه.

  دانلود گوشه ای از سخنرانی معظم له در فاطمیه سال 1387 بصورت فیلم(مخصوص موبایل)، حجم  mb3.16 

 "جائی از بدنت شکسته شده ؟ اگر  استخوان انگشت بشکند ، چه حالی داری ؟ حالا اگر استخوان سینه بشکند‌ !!!


وقتی استخوان سینه بشکند ، نفس نمی‌شود کشید . نود و پنج روز ، سه روز بعد از پیامبر استخوان سینه‌اش شکست . نود روز نمی‌توانست نفس بکشد . جان داد ، نه یک مردن است ، در هر نفسی جان دادن است .

وقتی آمد کنار بستر پیامبر سنی و شیعه نوشته‌اند چه جور آمد . با آن مشیی که مشی پیامبر است با آن حال آمد ، أما وقتی از دنیا رفت ، کان کالخیال . یعنی بدنی نبود شبهی بود .

گفت یا رسول الله خودت از او استخبار کن . خوت از او سؤال کن خواست بگوید :‌

یا رسول الله آن چه کشید ، به من هم نگفت ، تو خودت از او بپرس که بر او چه گذشت .


وَ سَتُنَبِّئُکَ ابْنَتُکَ بِتَضَافُرِ أُمَّتِکَ عَلَی‏ .

در این جمله فکر کنید ، حق فاطمیه را ادا کنید .

ای مردم ایران ! ای کسی که رهین بعثت پیامبرید ! چه سنی و چه شیعه ، همه باید اجر رسالت را بدهند .

قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى‏ . الشوری / 23 .

روز سوم جمادی الثانی ، برای این که اجر رسالت داده بشود ، به اقرب خاتم انبیاء اظهار مودت بشود ، باید مملکت یک پارچه یا زهراء بشود .

آن جنازه‌ای که آن گونه زیر خاک رفت ، باید آن روز هر کس دل به علی بن أبی طالب (علیه السلام) دارد آن چه در توان دارد ، انجام دهد .

این وظیفه شعائر فاطمیه است . تضعیف شعائر فاطمیه تضعیف مذهب است . سبک شمردن فاطمیه ، استخاف به امیر المؤمنین (علیه السلام) است . کوتاهی و تقصیر به حق خاتم النبیین (صلی الله علیه وآله وسلّم) است .

خلاصه کلام : صاحب عصر ، ولی وقت و امام زمان ، از شما انتظار دارد که برای آن بازوی ورم کرده ، آن پهلوی شکسته ، آن قبر مخفی و آن جنازه نیمه شب دفن شده ، آن چه در قدرت دارید کار کنید"

 

چرا امیرمؤمنان (علیه السلام) از همسرش دفاع نکرد؟

چرا با وجود حضرت علی(ع)، فاطمه زهرا (س) پشت در رفت؟

چرا، بنی هاشم و انصار، از حضرت زهرا (س) دفاع نکردند؟

بی حرمتی به حضرت زهرا(س) و سکوت رسانه های داخلی

سکوت در مقابل سر بریدن شیعیان عراقی توسط آل سعود!!!


آخرین لحظات عمر پر برکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چگونه گذشت و چه فرمودند؟

اخرین لحظات عمر حضرت زهرا و اخرین وصیت حضرت:


سلمی همسر ابو رافع غلام و یار حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله و همچنین أسماء بنت عمیس و عبداللّه بن عبّاس و دیگر بزرگان حکایت کرده اند:


  در آن هنگام که حضرت فاطمه زهراء علیها السلام لحظات آخر عمر پر برکت خویش را سپری می نمود، به اطرافیان خطاب کرد و فرمود: مقداری آب برایم بیاورید.

  و چون آب آماده گشت، حضرت بدن خود را شستشو و غسل داد و سپس فرمود: بهترین و تمیزترین لباس های مرا بیاورید.

  و وقتی لباس های مورد نظر آن مخدّره مظلومه در کنارش گذارده شد، آن ها را پوشید.

  پس از آن دستور داد که رختخواب مرا در وسط اتاق بیندازید؛ و حضرت بعد از آن با حالت مخصوصی، آرام، آرام وارد اتاق شد و در رختخواب خود، رو به قبله خوابید و دست خود را زیر سر گذاشت و اظهار نمود:

  من در همین لحظات از میان شما خواهم رفت و به سوی پروردگار خویش رحلت می کنم و از این دنیای فانی راحت می شوم و به میهمانی و ملاقات خداوند رحمان و همچنین دیدار پدرم رسول خدا می روم.

  از شما می خواهم که پس از وفاتم، بدنم را برهنه و عریان نکنید چون که من خود را شستشو داده و تمیز کرده ام؛ و سپس پارچه ای روی خود کشید. [1]  .

  و شاید مقصود این بوده باشد که حضرت زهراء علیها السلام، این اوّلین مظلومه جهان بشریّت، نخواسته است که همسرش، امام علیّ صلوات اللّه علیه از صدمات و شکنجه های وارده بر بدن نازنینش توسطّ دشمنان دوست و مسلمان نما آگاه شود و قلب حضرتش ‍ غمگین و دلخراش گردد.

 
 -------------------------
 
  پاورقی:
  [1]  بحارالا نوار: ج 43، ص 172، ح 12، أعیان الشّیعة: ج 1، ص 321.

شعردر مرثیه و مدح حضرت زهرا سلام الله علیها:حالا شده این شهر عزاخانه ی‌ مولا


حالا شده این شهر عزاخانه ی‌ مولا


تو فاطمه ای جلوه ی انوار الهی
تو فاطمه ای بی بدل و لا یتناهی
تو قبله و دلها همه تا کوی تو راهی
عالم شده با نور تو روشن، به نگاهی
 
زهرایی و دنیا شده در کار تو مبهوت
دنیا نه فقط، عرش، سما، عالم لاهوت
 
از درک بشر منزلت توست فراتر
تفسیر کند قدر تو را سوره ی کوثر
تو فاطمه ای روح و دل و جان پیمبر
بسته ست به جانِ تو، همه هستی حیدر
 
جان تو شده بسته به جان علی آری
در یاری او از همگان افضلی آری
 
حالا شده این شهر عزاخانه ی‌ مولا
آتش زده نمرود به کاشانه ی مولا
در شعله شدی آه تو پروانه ی‌ مولا
ای وای از این حال غریبانه ی‌ مولا
 
جان تو و جان علی آرام نداری
پهلوت شکسته ولی آرام نداری
 
مانع شده ای یک تنه از بُردن حیدر
تو در وسط کوچه شدی جوشن حیدر
کی گشت جدا دست تو از دامن حیدر؟
حیران شده از غیرت تو دشمن حیدر
 
پس دید که با تو نبرَد راه به جایی
وقتی که تو این گونه به سوی علی آیی
 
بستند کمر آن همه بر کشتنت این بار
در کوچه چهل تن همه آماده ی پیکار
طوفان بلا بود و تو دلخسته و بی یار
شد غرق به خون از غم تو دیده ی مسمار
 
گفتند که با کشتن تو کار تمام است
گفتی که نه این مرحله آغاز قیام است
 
با قامت خم دست به دیوار گرفتی
ناگه مدد از حیدر کرار گرفتی
در دست که سر رشته ی‌ پیکار گرفتی
آرامش از آن خصم ستمکار گرفتی
 
در سینه ی‌ تو آه جگر سوز، علی گفت
چشمان پر از خون تو آن روز علی گفت
 
برپای نمودی وسط کوچه قیامت
جان دادی و جان ولی ات ماند سلامت
ای خون تو احیاگر اسلام و امامت
آخر به سرانجام رسد اشک مدامت
 
یک جمعه سحر منتقمت می رسد از راه
بر پرچم او نقش «علیً ولی الله»